dimarts, 1 de maig del 2012

Disfrutar del botifarró de ceba

Torne a començar. I ho faig empentada per la proposta d'Els fogons de la Bordeta i la seua Recepta del 15 que aquest mes de maig estarà dedicada als entrepans!! Quin millor moment per a reactivar aquest blog?

I torne a començar amb una recepta reconvertida del que, ja al principi, vaig dir que era el meu blog de cuina de referència: l'Olleta de verdures. La recepta, manllevada al seu temps d'un seguidor de l'Olleta anomenat Perla del Túria, és un guisat de creïlles i botifarró de ceba, les fotografies del qual encara em fa babejar cada volta que les veig. He de confessar que els guisats no són el que millor sé fer, i no he aconseguit un resultat tan sucós. Però puc assegurar que el sabor era immillorable.

Ingredients: alls, creïlles, botifarró de ceba (en aquest cas del poble de Xirivella, conegut pel seu embotit) i oli abundant.

L'elaboració és senzilla. Es sofregeixen un parell d'alls en oli (abundant, que jo em vaig quedar curta). Després s'afegeix el botifarró trossejat. Quan estiga sofregit s'afegeix la creïlla també trossejada i en quantitat segons el gust del consumidor. Es tapa el recipient i es baixa el foc per a que botifarró i creïlla es vagen barrejant poc a poc.

El guisat resultant jo el vaig posar dins un pa cruixent que fou el remat perfecte.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada